Met de camper op pad

5 april 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 31 maart kon ons grote camperavontuur beginnen. In Auckland hebben we de camper opgehaald en na een uitgebreide uitleg, handtekeningen en papieroverdracht, zijn we op pad gegaan.

IMG_20180401_090936

We zijn erg blij met onze camper!!! Het was in het begin even wennen en alle ruimte zo creatief en efficiënt mogelijk benutten. Want uiteindelijk moet alles mee natuurlijk: 3 koffers(met toch veel te veel kleding), 2 tenten en 2 rugtassen. Maar de rest moet ook nog mee: 4 stoelen en een tafel om buiten te zitten en een BBQ. De kids slapen boven en Jan-Willem en ik hebben een 2 meter breed bed die we elke ochtend weer ombouwen tot een eettafel. Keuken, magnetron, koelkast, toilet en douche erin; wat wil je nog meer:-)

Vanwege Paasweekend was het overal drukker dan anders en ook duurder. We zijn die eerste dag naar Coromandel gereden; een schiereiland. Erg mooi met verschillende strandjes onderweg. Laat in de middag kwamen we aan en besloten om eerst maar eens op een lekker park te zitten en even te relaxen en bij te komen van alle indrukken (en alle praktische zaken regelen zoals de was en internetten). We schrokken wel een beetje van de prijzen; in de Lonely Planet stonden prijzen die golden voor campers dachten we. Maar ze rekenen de prijs per persoon au!!

Ons park in Coromandel town was wel echt heerlijk! Kleinschalig en alles op een steenworp-afstand. Malou en Boaz waren elke keer foetsie; die gingen zelf naar het springkussen of naar de speeltuin, ideaal!

De eerste nacht in de camper was wel even wennen voor de kids. Die hebben de hele nacht liggen spoken maar de tweede nacht ging gelukkig goed. We zijn wel vroeg wakker met z’n allen want het licht komt al vroeg de camper in maar ja, dan heb je nog wat aan de dag he:-). Hier is inmiddels de klok een uur achteruit gegaan dus is het ’s avonds nu ook eerder donker. Het is nu 10 uur later dan in Nederland. De herfst is begonnen hier. Nou ja…..als we bij ons toch eens zo’n herfst hadden! Voorlopig hebben we onze dikke wanten, mutsen, lange broeken en dikke vesten niet nodig. Het is hier veel warmer als dat we dachten, zeg maar gerust hot hot hot! Lekkere zomerse kleding aan dus:-) Wie weet is het op het Zuider-eiland een stuk frisser  maar voorlopig genieten we van het heerlijke weertje hier!

Vanuit Coromandel Town zijn we naar de andere kant naar van het schiereiland gereden naar Hot Water Beach. De naam zegt het al: Heet water strand. Echt geweldig! Schep gehuurd en graven maar. Binnen no-time heb je je eigen privé-hottub:-) Wel een beetje link hier en daar want op sommige plekken kon het water onder het zand loeiheet zijn!! Maar zeker een unieke plek!

P1050446IMG_20180402_113625

Na 2 nachten op een park te hebben geslapen, vonden we het tijd om eens in het ‘wild’ te gaan kamperen. Ik had een geweldige app gedownload waarin alle informatie staat m.b.t. campers, camperplaatsen, faciliteiten enzovoort. Ook de plekken om vrij te kamperen staan erop aangegeven. Na Hot Water Beach zijn we dus doorgereden naar het dorp Tauranga. We zagen een mooie locatie aan het strand dus daar wilden we wel blijven. Wat een fantastische plek! Een parkeerplaats direct aan het strand! Echt heel bijzonder; heerlijk geslapen met het geruis van de zee op de achtergrond en ’s ochtends meteen uitzicht op zee en zo het strand op kunnen lopen! En helemaal gratis…..dachten we totdat we de bon op onze voorruit zagen van €120 au au au au au au wat zuur!!!!!!! Blijkt dat deze parkeerplaats maar een kampeerplek heeft voor één grote camper  en dat je moet parkeren in de vakken die bedoeld zijn voor  campers. Wij dachten dat we de camper overal in het gratis gebied konden parkeren. Helaas dus, dit was hoogstwaarschijnlijk de duurste nacht die we mee gaan maken. Een schrale troost is dat het in ieder geval nog een mooie locatie was.

IMG_20180402_181513

Vanaf ons idyllische plekje aan het strand zijn we naar een ander strand gereden en eerst ’s ochtends aan een wandeling begonnen de berg op. Malou en Boaz wilden omhoog klimmen naar de top en niet om de berg heen dus prima; op naar de top! Het ging niet helemaal zonder zeuren maar we hebben het gered!! Prachtige uitzichten gehad onderweg en bovenop de top. Daarna lekker plonzen in de zee!

IMG_20180403_110616IMG_20180403_112032IMG_20180403_110824

Op weg naar onze volgende bestemming, zijn we onderweg gestopt voor een wandeling naar de watervallen toe. Dat was een hele leuke wandeling; meerdere korte routes naar verschillende watervallen. Op die rivier wordt er ook geraft en geluk als wij vaak hebben, kwamen er verschillende rafts aan die van de waterval naar beneden kwamen; spectaculair om te zien!

IMG_20180404_111247IMG_20180404_124527

In het stadje Rotorua stonden we weer op een mooi park met alles erop en eraan. Rotorua is de stad van de rotte eieren-lucht oftewel zwavellucht. Waarom wilden we hiernaartoe? Voor de geisers!! Vandaag hebben hebben we de geisers bezocht waarvan er één heel spectaculair was. We moesten even geduld hebben en na veel roken, begon ie uiteindelijk de spuiten. Wel 10 minuten lang!! Verschillende geisers gezien en kokende modderbaden.

IMG_20180405_135538IMG_20180405_140139fullsizeoutput_984

Daarna hebben we een show bijgewoond van de Maori's; de oorspronkelijke inwoners van Nieuw-Zeeland. Dat was een superleuke show! Malou weet nu dat ze later indiaan wil worden. En Boaz zei tijdens de show: 'ik ben moe, ik kan niet slapen met die herrie.'

IMG_20180405_152522

Nog een laatste keer hebben we hier op de camping lekker gebadderd in de warme zwembaden. Malou heeft een vriendinnetje gevonden waar ze morgen weer afscheid van moet nemen.

fullsizeoutput_980

Morgen gaan we weer verder op pad naar het plaatsje Taupo. Er zijn wat kleine gebreken aan de camper; we kunnen er aan beide kanten niet meer in of uit. Alleen nog via de grote zijdeur. Vanochtend  naar de garage geweest en daar te horen gekregen dat het niet zomaar is opgelost. We kunnen in Christchurch waarschijnlijk nog een compensatie verwachten. Het rijden met de camper gaat  verder goed, alhoewel Nieuw-Zeeland wel een grote haan minder heeft. De haan liep fier midden op de snelweg en ging niet aan de kant, ook niet na een paar keer toeteren. Pats boem…klap..haan plat. Maar ach, hopelijk blijft het bij de haan….

Tot snel!!

1. Githa:
    5 april 2018
    Mooie foto's hoor! Heerlijk die vrijheid met een camper. Wij zijn ook nog opzoek naar een camper voor 3 weken Zweden in de zomervakantie. Krijg er nu al zin in als ik jullie zo zie zitten.
  2. Arend en Elly:
    🐓arme haan. R.i.P hihi
    Wat genieten we van jouw verslagen.
    Veel plezier allemaal.
  3. Magda:
    5 april 2018
    Heel leuk geschreven en fijn te lezen!
    Foto's zijn prachtig!!
    Mooie camper en nu zorgen voor geen extra kosten met parkeren!!🤔
    Geniet er van en kijken uit naar jullie verhalen!
    Liefs en dikke knuffels!!💋💋💋💋
  4. Sabrina:
    5 april 2018
    Wat een heerlijk verhaal en wat een mooie foto’s. Ik ben best een beetje jaloers! Geniet nog van jullie avontuur in Nieuw Zeeland 😘
  5. Simone Peters:
    5 april 2018
    We genieten op afstand mee.
    Veel plezier
  6. Joyce:
    5 april 2018
    Dit is leuk zeg! Zo blijft Lisa op de hoogte van de avonturen van Malou. Veel plezier daar :-) dikke knuffel van Lisa voor Malou
  7. Jan en tonnie:
    5 april 2018
    Wat mooi om te lezen allemaal,het is natuurlijk geweldig om met de camper op pad te gaan.en zo'n show van de Maori's helemaal super.ik vind dat geweldig.alle vrijheid zo.benieuwd naar het volgende verhaal.ook de foto's zijn super leuk liefs vanuit Elst.xxx.
  8. Herman en Thea:
    5 april 2018
    Hoi Allemaal wat een geweldig verhaal Daisy!! Super om jullie zo te volgen.Wat genieten jullie zo van de vrijheid met de kamper. Jammer van de dure nacht.Maar komt wel goed zoals je schrijft dat het een mooi park was. We kijken en wachten weer op het volgende verhaal. Dikke knuffel voor allemaal en geniet verder.💋💋💋💕🙋
  9. Jan en karin:
    5 april 2018
    Hoe mooi kan het leven zijn!!!
    XX
  10. Sabine:
    5 april 2018
    Stoer allemaal hoor ! Leuk om te lezen en die mooie vrolijke foto’s te zien 😃
    Have Fun !!!! 😘