De eerste indrukken na een hele lange reis in de stad Auckland

31 maart 2018 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal!!

Hier dan ons eerste blog vanuit Nieuw-Zeeland.

Maandagavond wilden we vanuit Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar Auckland vliegen. We hadden natuurlijk een stand-by ticket en ondanks dat we zo flexibel mogelijk ingesteld waren, was het al met al toch wel erg spannend! Op het laatste moment thuis nog de laatste spullen inpakken en tickets boeken. En toen lukte de betaling niet....stress stress stress!!!! Hele nacht bijna niet geslapen dusmaandagavond al brak naar het vliegveld. Maar we konden mee:-) IMG_20180326_215536

Het eerste traject met Emirates duurde een kleine 7 uur. Met z’n vieren zaten we mooi op een rijtje. De kinderen waren heel erg moe en wilden slapen. Maar zittend slapen; daar hadden ze  duidelijk niet op gerekend. ‘Ik wil in m’n eigen bed slapen blehehehehehe!!!!’ huilde Malou.

‘Ik wil naar huis’, jammerde Boaz. Uiteindelijk hebben ze kort allebei geslapen. Het tweede gedeelte van Dubai naar Auckland voelde echt als een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wat een luxe; allemaal 2 stoelen voor onszelf!. Kindjes werden in de watten gelegd met kleurtjes en kleurboek, een knuffel met deken erin en een tekenbord. Dat tweede stuk hebben Malou en Boaz het voortreffelijk gedaan! Arme Maloutje moest nog wel een paar keer spugen en was een deel van de reis niet lekker. Al met al echt wel een lange zit, ’t is 16 uur doorbikkelen. Dat je dan op een gegeven moment denkt; ‘o relaxed, ’t is nog maar 8 uur vliegen.’

Aangekomen in Auckland waren we echt kapot! Onze kamer was nog niet klaar maar we hadden de puf niet om ergens naartoe te gaan. Het duurde ook veel langer dan gedacht dus uiteindelijk konden we onze sleutel 3 uur later bemachtigen.

Die eerste nacht hebben we redelijk goed geslapen. Malou en Boaz moesten wel even wennen aan hun nieuwe omgeving en hebben ook meer dan eens gevraagd wanneer we weer naar huis gaan. En Boaz vroeg;’maar wanneer gaan we dan naar Nieuw-Zeeland?’

In het zwembad hadden ze ineens wel vakantiegevoel. We waren allemaal nog een beetje gaar dus heerlijk bij ons zwembadje gelegen. IMG_20180329_111100

’s Middags wilde we een kleine sight-seeing tour doen en naar de haven wandelen waar ook een speeltuin is.

We zijn aan het wachten voor het stoplicht en Boaz dacht ineens; ik ben moe, bekijk het maar. Ik ga erbij liggen. En hij viel zo op de stoep in slaap. Toen maar even naar parkje gegaan en een stuk later dan gepland naar de haven. En daar was de speeltuin   waar ze zich zo op verheugd hadden:-)IMG_20180329_174054

IMG_20180329_174229

De tweede nacht hebben we allemaal heerlijk geslapen dus nu kunnen we op en top van onze vakantie genieten.

Vandaag zijn we met de ferry naar het eiland Waiheke geweest; een prachtig eiland met mooie standjes, grote jachten, prachtige groene heuvellandschappen, wandelroutes en heel veel wijngaarden. Met de hop on- hop off bus zijn we naar een paar strandjes geweest, hebben nog een wandeling gemaakt en heerlijk gegeten bij een wijngaard.

IMG_20180330_150328IMG_20180330_142601IMG_20180330_162617IMG-20180330-WA0004IMG-20180330-WA0017

De eerste indrukken hebben we inmiddels opgedaan;

- De Kiwi’s (nieuw-Zeelanders) zijn aardige mensen en erg behulpzaam.
- Een kids-menu kunnen we als volwassenen nog niet wegkrijgen, zoveel!
- Het leven hier is relaxed maar niet goedkoop.

Morgen gaat onze rondreis echt beginnen, dan pikken we de camper op. We weten nog niet helemaal waar onze reis naartoe gaat morgen dus dat horen jullie de volgende keer! De foto's volgen nog, het downloaden lukt niet.

Liefs vanuit Auckland

1. Jan en tonnie:
    30 maart 2018
    Hoi hoi een heel verhaal om te horen.het is voor Malou en boaz ook heel spannend om mee te maken.doen jullie maar rustig aan dat ze ook een beetje kunnen wennen.onder tussen zijn jullie vast bijgekomen.en nu straks met de camper op weg.we zijn benieuwd naar het volgende verhaal.hier gaat alles goed.dikke knuffels van ons💗💗💞
  2. Magda:
    30 maart 2018
    Leuk te lezen hoe jullie de hele reis en de eerste dagen hebben beleefd.
    Voor Malou en Boaz was het toch wel even af zien zonder eigen bed en het moeten doen met vliegtuig stoel!
    Maar ze hebben zich goed aangepast voor zo'n grote reis!🛩
    Nu jullie allemaal de eerste dagen goed bijgeslapen zijn kan het avontuur beginnen!!
    Veel plezier en tot horens!!💋💋💋💋
  3. Arend en Elly:
    30 maart 2018
    Wij zijn weer heel benieuwd naar jullie reisverhaal. Zoals jij dat kunt beschrijven.........
    Nu jullie de eerste 2 dagen hebben kunnen bijkomen. kan het echte werk beginnen. Spannend. Alle 4 heel veel plezier 💋
  4. Nicole & Sergio:
    31 maart 2018
    Wat een begin van jullie avontuur! Ik kan mij goed voorstellen dat het voor Malou en Boaz even wennen was om zonder eigen bedje te slapen maar wat knap dat ze zich er doorheen hebben geslagen (en jullie als ouders trouwens ook ;-)) Nu genieten van al het moois dat op jullie pad komt met de camper! Wij kijken uit naar het volgende verhaal. Liefs uit Puebla (Mexico)
  5. De buurtjes:
    31 maart 2018
    Pff wat een avontuur om er te komen,maar jullie zijn er..en nu heerlijk genieten samen! Have fun..gr de buurtjes 💋
  6. Joop:
    31 maart 2018
    Goed begin en nu de camper en op pad dan gaat het echte avontuur beginnen.
    Veel plezier en we horen het wel.
  7. Herman en Thea:
    31 maart 2018
    Hoi allemaal wat een reis hebben jullie gehad met de kinderen,knap hoor! Hoe ze het hebben gedaan.Even bij gekomen en nu met de kamper op pad.Vinden het leuk om jullie zo te volgen.Wij wachten weer af op het volgende verhaal. Liefs💋💋💕groetjes veel plezier
  8. Opa Bemmel:
    Opa Bemmel
    31maart 2018
    Wat is het toch geweldig mooi dat ik dit nog meemaak en jullie vacantie
    kan volgen geniet er van en ik kijk er met plezier naar Groetjes xxx
  9. Jan en karin:
    Hallo lieve mensen
    Nou wat een verhaal al voordat je daar bent pfff!
    Het is ook een hele reis voor jullie allemaal , en ach die kleintjes.
    Maar nu allemaal goed uitgerust hoop ik, en dan ...... gaan met die camper! Wat een fantastisch avontuur !! Wees voorzichtig en dikke kus van ons.
  10. Jan en tonnie:
    1 april 2018
    Wat een leuke foto's,zijn we er toch op afstand bij.knuffel.😍😍
  11. Magda:
    2 april 2018
    Leuke foto's!!❤❤
    Liefs van ons!!💋💋💋💋
  12. Hennie en Sanny:
    2 april 2018
    Wat een mooie foto's. Zo te zien vinden Malou en Bosz het nu wel gezellig. Geniet er van.
    Groetjes van Hennie en Sanny.
  13. Jan en tonnie:
    4 april 2018
    Wat leuk om alles te zien wat jullie meemaken.op naar het volgende avontuur.fijn dat de kids nu ook gewend zijn,die vermaken zich prima.leuke foto's zijn we er toch een beetje bij.lekker genieten.hier gaat alles steeds beter.liefs en knuffels Jan en tonnie.
  14. Saskia Meijering:
    4 april 2018
    Geniet ervan met z’n vieren! Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. En wat een toppers zijn Boaz en Malou dat ze het zo goed hebben gedaan tijdens de vluchten.
  15. Ingrid:
    7 april 2018
    Wat leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen. Heeeeeel veel plezier habibti X