Paradijs Tahiti & Moorea

5 mei 2018 - Tahiti, Frans-Polynesië

Vorige week dinsdag vertrokken we vanuit Auckland naar Tahiti. Alles liep weer op rolletjes, we konden zonder problemen mee in het vliegtuig:-)

Slechts 5 uur vliegen en weer een hele andere wereld; Frans Polynesië. Een eilandengroep tussen Australië en Amerika in de grote oceaan. Dit bestaat uit heel veel eilandjes maar wij vlogen op het eiland Tahiti. Een prachtig eiland met alleen maar bergen in het midden en heel groen. Er loopt alleen een weg om het eiland heen. En een week lang Franse Baguette:-)  We hebben meteen de langste dinsdag ooit meegemaakt. Vanuit Auckland zijn we dinsdagmiddag om 16.15 uur opgestegen en we kwamen hier op maandagavond aan hihi:-)

De dinsdag in Tahiti waren we een beetje moe en hadden we nog geen auto dus hebben we de hele dag lekker in ons grote appartement doorgebracht en ons zwembad. Wat een luxe en wat een verschil; van een kleine camper naar zo’n groot appartement van 2 verdiepingen met zwembad voor de deur; heerlijk!!

IMG_20180501_132353IMG_20180501_132429IMG_20180501_173526

En dan die temperatuur…. hot hot hot!! Echt ver onder de 30 graden komt het hier niet dus dat betekent veel verkoeling zoeken en lekker veel zwemmen. Toch wel even lekker, na zo’n intensieve maand met veel dingen doen.

Het appartement is lekker ruim dus en heel mooi. Hij was niet 100% proper maar ja, het heet ook niet voor niets schoonmaken met de Franse slag. Bijna alle spullen van de eigenaar liggen hier nog en dat is toch wel een beetje gek als je overal kleding ziet hangen en spulletjes ziet liggen van iemand anders. We zijn ook niet zo thuis in het Airbnb gebeuren en weten niet wat de regels precies zijn. Maar sommige spullen kwamen nog wel van pas. De slippers van Jan-Willem zijn zo goed als overleden en ondanks dat hij ze al meerdere keren gelijmd heeft, laten ze toch weer los. Komt hij naar beneden lopen op de slippers van de bewoner; ‘laat hij nou toch dezelfde maat hebben!’

Zijn sleutels van zijn motor lagen ook gewoon hier en zijn motor staat beneden; het is dat ik Jan-Willem tegenhield anders was hij er zo op weg geracet haha!

Woensdag hadden we de huurauto en zijn we meteen naar het strand gereden. Echte grote stranden kennen ze hier niet maar ach…geef de kids een emmer en een schep en ons een duikbril om te snorkelen en we zijn helemaal blij:-) Het ene deel van het eiland heeft wit zand en het andere deel zwart zand.

IMG_20180502_153453P1050634P1050629IMG_20180502_161818IMG_20180502_141141

Donderdag hebben we een ritje om het eiland gedaan en hebben we mooie watervallen gezien. De man van de autoverhuur had gezegd dat het strand van Maui zo mooi is en rustig dus daar zijn we ook naartoe gegaan. daar aangenomen zagen we enkel een zandstrandje van 4 meter breed haha! Maar…er zat een mooi restaurant bij waar we heerlijke verse vis konden eten. Wat dat betreft had hij wel gelijk; er was verder niemand op het strand.

P1050663P1050665

Vrijdag zijn we met onze auto op de ferry gegaan naar buureiland Moorea. Dat was slechts 40 minuten varen en zag er weer helemaal anders uit. Ook heel mooi groen met bergen maar wat luxer en mooier onderhouden. En toen we die hutjes op palen in het water zagen staan met die mooie azuurblauwe zee, voelde het echt alsof we in het paradijs waren! Het eiland Bora Bora staat hierom bekend maar op Moorea hebben ze de hutjes dus ook. Bora Bora is helaas nog 2 uur vliegen vanaf hier en we kunnen niet alles zien.

We zijn naar een uitzichtpunt gereden en weer naar een strand geweest. Dat was een heerlijk dagje!

IMG_20180504_110223IMG_20180504_110324IMG_20180504_114555

Op onze laatste dag in Tahiti zijn we in de ochtend naar een grot gereden en naar 2 archeologische plekken. Daarna weer lekker gerelaxed op het strand. Morgen gaan we als alles goed gaat al vroeg richting Los Angelos…America here we come! Fingers crossed:-)

IMG_20180505_112213IMG_20180505_105543IMG_20180505_103826

Liefs van ons

1. Jan en tonnie:
    6 mei 2018
    Wat prachtig allemaal,echt een plek om verliefd op te worden.dat zal wel even wennen zijn als jullie weer thuis komen.maar wij kunnen niet wachten.liefs uit Elst.xxx
  2. Magda:
    6 mei 2018
    Weer leuk om te lezen en foto's toppie!!😎
    Voor vandaag een hele goede vlucht naar LA. ✈
    Geniet van de laatste dagen en wij kijken uit naar donderdag!!😍
    Liefs 💋💋💋💋
  3. Sabrina:
    6 mei 2018
    Wat een fijne plek om te vertoeven. Nog maar een paar dagen en dan zit jullie avontuur er weer op. Wat hebben jullie een bijzondere tijd met elkaar gehad zeg! Het zal straks in Nederland best wel weer even wennen zijn met alle verplichte dingen die weer moeten, dus geniet nog even lekker van elkaar, de rust en de omgeving. Tot volgende week 😘
  4. Herman en Thea:
    6 mei 2018
    Hoi allemaal !! Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto' gewedige reis van jullie. Geniet nog even, het zal zeker wennen zijn in ons kikkerlandje hier. Goeie reis naar L.a.✈ nog even genieten en veel plezier. En veilige reis terug. Dikke kuffel voor allemaal.😍😍😘😘 groetjes van ons.🙋🙋
  5. Herman en Thea:
    6 mei 2018
    Hoi allemaal wat een mooie reis weer. Fijne vlucht naar LA en geniet er nog maar van. Groetjes van ons Arie en Toos dikke kus voor de kids😍😍😍😍😙😙😙😙😙
  6. Hennie en Sanny:
    6 mei 2018
    Wat een geweldige reis. Die indrukken blijven je altijd bij, zo mooi. Heel veel plezier de laatste dagen.
    Gr van ons.
  7. Nicole & Sergio:
    9 mei 2018
    Dat ziet er heeeeerlijk uit! Echt beachlife ;-) Zon, zee, strand...wat wil je nog meer? Geniet nog van LA en een fijne vlucht! Liefs ons